Wienerbrød

Dag 1.
1 L. Vand i køleskabet
2500 g hvedemel i fryseren

Dag 2.
10 æg
200 g gær
175 g sukker
30 g salt
100 g margarine
4505 g dej i alt

Til rulningen 60%
2700 g rullemargarine


  • Kom alle ingredienserne i en skål. Dejen skal køre 4 min. Langsomt og 4 min. Hurtigt. Imens dejen æltes bankes margarinen firkantet med en kagerulle, brug lidt hvedemel til det.
  • Kom "Rullemargarine" på dejen. Bank margarinen ned i dejen.
  • Se hvordan man ruller wienerdej 3x3: Gør ligesom i videoen.
  • Efter at wienerdejen er rullet, kommes den i fryseren med film over, i 30 min.
  • Nu kan Wienerbrødet rulles ud til det du ønsker.
  • fx. småt wienerbrød:
  • Spandauer 11x11 cm m/ en lille klat borgmester masse i. Luk dem. Lad dem hæve. Tryk spandaueren i midten, og kom en stor klat bagefast kagecreme i der.
  • Fastelavnsboller 11x11 cm m/borgmestermasse og creme.
  • Bag stort wienerbrød ved 220°C (varmluft) i ca. 15 min. eller til det er færdigt.
  • Bag småt wienerbrød ved 220°C (varmluft) i ca. 10 min. eller til det er færdigt.


Stort og småt wienerbrød!

Kommentarer

Populære opslag