Majsstykker - 16 stk.

515 g hvedemel
40 g durum
55 g grahamsmel
30 g gær
12 g salt
380 g vand
15 g bageenzymer (kan undlades)
40 g majsdrys
ca. 1 tsk. gurkemeje (kan undlades)

Drys:
Toppen: Majsdrys

  • Bland alt.
  • Ælt 5 min. langsomt og 5 min. hurtigt.
  • Virk dejen op i en kugle
  • Lad den hæve i 20 min. under plastik.
  • Pres luften ud af dejen og skær den ud som pÃ¥ billedet*
  • Pensel vand pÃ¥ toppen af stykkerne og dyp dem i drys.
  • Pensel bunden med vand og dyp dem i solsikkekerner.
  • Sæt dem pÃ¥ plade og lad dem hæve under plastik et lunt sted, i ca 45 min.
  • Sæt dem ind ved 250°C varmluft og giv dem 2 dl damp.
  • Skru ned pÃ¥ 200°C varmludt og bag dem i ca 17 min.
  • Luk dampen ud efter 10 min. 
Lune Majsstykker

Gurkemejen giver en dejlig gul krumme!

Skær Majstykkerne ud som på denne skabelon*
Majsdrys købt hos en bager.


Kommentarer

Populære opslag