Futsko - 27 stk.

50 g gær
50 g sukker
50 g margarine
6 g salt
1 æg
575 g hvedemel
300 g vand

Brun remonce: Brug opskriften på "Brun remonce"


  • Bland alt.
  • Ælt 5 min. langsomt og 5 min. hurtigt.
  • Vej dejen af pÃ¥ 40 g.
  • Virk dem op til boller.
  • Tryk dem lidt aflange med tommelfingerne.
  • Sæt dem pÃ¥ plade (se billede*)

  • Lad dem hæve tørt i stuetemperatur i ca. 10 min.
  • Lav dem lange med tommelfingerne.
  • Lav et aflang fordybning i midten.
  • Kør med lynrulleren i fordybningen.
  • Kom rigeligt men passende med brun remonce i.
  • Lad dem hæve fugtigt i 10 min.
  • Bag dem i 9 min. ved 200°C varmluft.


Andre betegnelser for kagen: Sutsko, smørkage, "en landingsbane", gummibåd eller mini-brunsviger.
Der kommer måske en video senere om hvordan man laver dem.
Klar til at blive spist!

Ligges på plade sådan*
Lynruller købt i Kiwi


Kommentarer

Populære opslag