Drømmekage

750 g hvedemel
150 g margarine
900 g sukker
9 æg
45 g bagepulver
15 g vanilliesukker
600 g mælk
*Alle ingredienser skal have stuetemaretur*

Piskeris:
  • Pisk Margarine og sukker til maksimale volume.
  • Æg tilsættes 1 af gangen og piskes ud i massen.
  • Pisk i 10 min.
Skift til sparkel:
  • Bland alle de tørre ting sammen og sigt dem ned i skålen til massen.
  • Kom 1/3 af mælken ned i skålen til massen.
  • Kør massen ½ min. på mellemste hastighedtrin.
  • Kom resten af mælken i massen og kør den 1½ min. på samme måde.
  • Fordel massen i en dyb fedtet bradepande med bagepapir i bunden!
  • Bag den ved 175° alm. ovn. i ca. 40 min.
Snask:
375 g margarine
300 g kokos
750 g brun farin
200 g mælk

  • Smelt margarine og brun farin .
  • Kom kokos og mælk i.
  • Kog det op, ikke for længe!
  • Fordel snasket ud over kagen og bag det ved 180° varmluft i ca 7-10 min.



    Kommentarer

    Populære opslag