Hjertebrød - 2. stk.

Ristning/iblødsætning
24 g solsikke
24 g sesamfrø
36 g græskar
100 g æblejuice el. most
  • Rist kernerne let af, til sesamfrøene er gyldne
  • Kom det i en skål og lad kernerne køle af
  • hæld æblejuicen over og lad det trække i 1 times tid.
Dej:
120 g hvedemel
250 g durum
80 g rugmel
14 g S500 eller bageenzymer
10 g salt
8 g gær
184 g  iblødsætning
220 g vand


  • Bland alt.
  • Ælt dejen 10 min. langsomt og 3-4 min. hurtigt.
  • Lad dejen hvile i en oliespurt skål.
  • Lad den ligge i 55 min. under plastik.
  • Vej dejen af på 220 g.
  • Slå dejen op til boller, på et oliesmurt bord, brug evt. lidt mel som hjælp.
  • Slå dejen op til gifler, så den er spidser i den ene ende. (Se nederste billede*)
  • Sæt 2 stk. dejstykker sammen.
  • Sæt dem på plade
  • Drys med mel
  • Lad dem hæve 1 time og 15 min. under plastik.
  • Sæt dem ind på en varm bagesten ved 250°C og giv dem 0,2 dl damp.
  • Skru ned på 200°C og bag dem i ca. 20 min.
Færdigbagt hjertebrød

hæld kernerne over med æblejuice og lad det trække i 1 time

Dejen hviler i en oliesmurt skål i 55 min.

Hjertet snittets

Poring 

Sådan laves brødet*


Kommentarer

Populære opslag