Solsikkebrød - 2. stk.

Ibødsætning:
75 g skåret rug
75 g vand
  • Bland alt dagen før
Risting og forklistring:
42 g rugmel
93 g vand
  • Rist rugmelet brunt i en gryde.
  • Tilsæt vand og bland dette godt sammen.
  • Lad det køle af.
545 g hvedemel - gerne tipo 00
150 g fuldkornsmel
100 g ristet solsikke
16 g malt
16 g gær
25 g rugsur
16 g S500 eller bageenzymer
135 g risting og forklistring:
435 g vand
150 g iblødsætning
---
18 g salt
  • Bland alt, undtagen salt.
  • Kør 8 min. langsomt og 2 min. hurtigt.
  • Tilsæt salt og kør langsomt i 1 min.
  • Kør nu 2 min. hurtigt.
  • Kom dejen i en oliespurt skål.
  • Fold de 4 dejsider indtil midten ligesom en spandauer.
  • Lad dej hvile i 30 min. under låg/plastik.
  • Vej dejen af på 700 g.
  • Slå dem op som et franskbrød.
  • Pensel brødet med vand.
  • Vend brødene halvt i solsikke.
  • Lad dem hæve 60 min. lunt og fugtigt på en plade med masser af durum.
  • Snit dem 3 gange på tvers.
  • Sæt dem ind ved 250°C DIREKTE (derfor masser af durum!!) på en varm sten og giv dem 1 dl damp.
  • Skru ned på 210°C
  • Bag i 5 min.
  • Giv dem 0,5 dl damp mere
  • Bag dem i ca 25 min.
Færdig arbejde!

Dejen Hæver under plastik

Kommentarer

  1. De ristede solsikkekerne skal også i dejen ?

    SvarSlet
  2. Hej,
    Leder du efter et lovligt lån?
    Er du blevet afvist af dine banker?
    Du har brug for penge af den ene eller anden grund.
    Du er oprigtig og ærlig
    Du skal bruge et lån til at betale din gæld, regninger el
    gennemføre et projekt?
    Du har altid en mulighed.
    Mere bekymrende tilbyder vi lån fra €5.000,
    hurtig og pålidelig med en årlig rente på 3%. Vi er
    pålidelig
    Hvis du er interesseret, så tøv ikke med at kontakte os direkte.
    mail: marcdupon18@gmail.com

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag