Grove flütes m/ kerner - 2. stk.

Risting og forklistring:
18 g rugmel
40 g vand
  • Rist rugmelet brunt i en gryde.
  • Tilsæt vand og bland dette godt sammen.
  • Lad det køle af.
215 g vand
380 g hvedemel
15 g gær
8 g salt
7 g S500 eller bageenzymer
58 g risting og forklistring:
8 g hvedesur
7 g hørfrø
7 g solsikke
9 g malt
4 g poppede durum
4 g græskar

  • Bland alt.
  • Ælt 5 min. langsomt og 5 min. hurtigt.
  • Vej dejen af på 360g og virk dem op.
  • Lad den ligge i 15 min. under plastik.
  • Slå dem op som flütes.
  • Pensel flütesne med vand og dyp dem i en kerneblanding*
  • Lad dem hæve 40 min. et lunt og fugtigt sted.
  • Snit dem 4 gange på tvers.
  • Sæt dem ind ved 250°C og giv dem 2 dl damp.
  • Skru ned på 200°C og bag dem i ca 20 min.
Kerneblanding:
1/4 majsdrys
1/4 sesam
1/4 græskar
1/4 solsikke

Kan hæve natten over i køleskabet, dækket til med plastik.
Giver en dejlig smag!

De alm. hvide flütes laves af Rundstykkedej og vejer 350 g

Kommentarer

Populære opslag