Limfjordsbrød - 2 stk.

200 g fuldkorns hvedemel (COOP´s)
360 g hvedemel
160 g durum
14 g S500 eller bageenzymer
30 g knækket hvede
30 g rød quinoa
20 g sesamfrø
60 g tørret speltsur
540 g vand
20 g gær
---
14 g salt
50 g poppede durum

  • Bland alt, undtagen salt og poppede durum.
  • Kør 8 min. langsomt og 2 min. hurtigt.
  • Tilsæt salt og poppede durum, og kør langsomt i 1 min.
  • Kør nu 3 min. hurtigt.
  • Kom dejen i en oliespurt skål.
  • Fold de 4 dejsider indtil midten ligesom en spandauer.
  • Lad dej hvile i 30 min. under låg/plastik.
  • Vej dejen af på 750 g.
  • Slå dem op som et franskbrød.
  • Vend brødene i blanding af durum og fuldkorns hvedemel.
  • Lad dem hæve 60 min. lunt og fugtigt på en plade med masser af durum.
  • Snit dem 2 gange på tvers.
  • Sæt dem ind ved 250°C DIREKTE (derfor masser af durum!!) på en varm sten og giv dem 1 dl damp.
  • Skru ned på 210°C
  • Bag i 5 min.
  • Giv dem 0,5 dl damp mere
  • Bag dem i ca 25 min.


Kommentarer

Populære opslag