Fitness Burgerboller - 10. Stk.

150 g hvedemel
320 g durum
100 g rugmel
18 g S500 eller bageenzymer
12 g salt
10 g gær
400 g vand

  • Bland alt
  • Ælt 10 min. langsomt og 2 min. hurtigt.
  • Lad dejen hvile i en oliespurt skÃ¥l.
  • Lad den ligge i 55 min. under plastik.
  • Vej dejen af pÃ¥ 100 g.
  • SlÃ¥ dejen op til boller, pÃ¥ et oliesmurt bord.
  • Dyp bollerne i durum.
  • Sæt dem pÃ¥ plade
  • Lad bollerne hvile i 15 min.
  • Pres bollerne flade
  • Prik dem forsigtig med en gaffel, som døbt i vand.
  • Lad dem hæve 1 time og 15 min. uden plastik.
  • Sæt dem ind pÃ¥ en varm bagesten ved 250°C og giv dem 0,2 dl damp.
  • Skru ned pÃ¥ 200°C og bag dem i ca. 20 min.
- Opskrift Valsemøllen
- Dejen er meget blød

Færdige fitness bugerboller

Efter æltning kommes dejen i en oliesmurt skål, og hviler i 55 min. under plastik

Dejen prikkes, for udseendes skyld

FÆRDIG!

Kommentarer

Populære opslag