Chialapper - 24 stk.

660 g vand
950 g hvedemel
200 g grahamsmel
50 g gær
24 g salt
20 g bageenzymer eller s50
24 g hvedesur
40 g hørfrø
40 g chiafrø
40 g knækket hvede
60 g græskar
20 g kulør


  • Bland alt. 
  • Ælt 5 min. langsomt og 5 min. hurtigt. / til dejen er skær.
  • Lad dejen hvile i 15 min. pÃ¥ køkkenbordet som løs dej overdækket med plastik.
  • Virk/stram nu dejen op, og lad den igen hvile i 15 min. overdækket med plastik.
  • Vej dejen af i smÃ¥ stykker pÃ¥ 85 g.
  • SlÃ¥ de smÃ¥ dejstykker op til boller og lad dem hvile i 10. min.
  • SlÃ¥ nu dejstykkerne op til skagenslapper, se hvordan i denne video.
  • Pensel dem med vand og dyp dem i en blanding af chiafrø og sesam, og bunden derefter i solsikkefrø.
  • Sæt dem pÃ¥ plade.
  • Lad dem hæve under plastik i 1-1,5 time.
  • Sæt dem ind ved 250°C (varmluft). 
  • Sluk varmluften og giv dem 2 dl damp. 
  • Vent 1 minuts tid med at tænde varmluften igen. 
  • Skru ned pÃ¥ 210°C (varmluft) og bag dem i ca. 20-25 min. 

Færdig!

Klar til hævning. De kan evt. stÃ¥ ude i pÃ¥ køkkenbordet i en ½ time og derefter sættes pÃ¥ køl til næste dag og bages til morgenmad

Ved at være klar til ovnen



Kommentarer

Populære opslag